Canon PowerShot PowerShot A630 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot A630 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ukkepuck 31-12-2007

Sinds 4 weken in bezit van de camera en ben er erg blij mee. Het is een zeer fijne camera en handig in gebruik voor het doel waarvoor we hem hebben gekocht (makkelijk mee te nemen, we hebben voor overige situaties ook de EOS maar deze neem je niet elke keer mee). Foto's en fimpjes zijn van goede kwaliteit. Belangrijk is wel een snelle sd kaart te kopen zodat je sneller een volgende foto kunt maken.

j v hees 29-08-2007

Heb de camera nu bijna 1 jr. in gebruik en ben nog steeds enthousiast over de goede kwaliteiten. Het kantelbare schermpje is en blijft voor mij een buitengewoon nuttig attribuut.
Goede lens, foto's zijn prima, filmpjes idem.
Naast de automaat werk ik veel met (eigen) voorkeursinstellingen. Ook daarvoor biedt deze camera vele opties.
Flitsen heeft niet mijn voorkeur. Zolang het licht het maar enigszins toelaat schakel ik de flitser uit ook al indiceert de camera dat ik 'm moet gebruiken . Desondanks is het resultaat meestal prima.

Nog wensen ? Jawel : graag 6x optische zoom (vanaf 28 mm) + IS (Image stabiliser) om met lange sluitersnelheden uit de hand te kunnen blijven werken.

Chiellie 09-08-2007

Ik ben de laatste tijd veel aan het fotograferen en met mijn oude camera ging dit niet zo goed. Dus heb ik eens rondgekeken en ook ik vond die spiegelreflex camera's wel erg duur, toen ben ik bij deze uitgekomen. Ik ben heel tevreden over deze camera, ik heb hem nu een aantal weken, en weet nog steeds maar de helft over wat ik allemaal kan met deze camera. Voor de mensen die nog zijn aan het twijfelen of ze deze camera nu moeten kopen of niet, ik zou zeggen; KOPEN!! Hij is het geld ruimschoots waard!

Milica 20-06-2007

Deze camera is prima. Heeft zo veel mogelijkheden (scene o.a.) dat je de bijbehorende info goed moet lezen, of gewoon veel met de camera uitproberen. Enige nadeel tot nog toe ontdekt: hij geeft pas op het allerlaatste of helemaal niet aan dat je de batterijen moet vervangen. Neem dus altijd volle reservebatterijen mee. Oplaadbare zijn het beste is mijn ervaring, omdat ik de camera intensief gebruik, heb ik die altijd nodig. Bij weinig licht geeft geen enkele camera goede foto's, of je moet een superhoge ISO waarde gebruiken. Om meer diepte in mijn foto's te creëren zet ik de ISO waarde ondanks het supermooie zonlicht aan zee toch op 800. De sluitertijd gaat dan automatisch over naar 1/1250 of 1/2500. Ben benieuwd hoe de vuurwerk foto's dit jaar zullen slagen...
ps ik was ook lang aan het dubben voordat ik voor deze camera koos. Het leek me beter voor een camera met 4 ipv 2 batterijen te gaan ivm langer gebruik camera. De filmpjes op deze camera zijn zo lang als je wilt en je geheugenkaart reikt, even wat anders dan de 30 sec filmpjes die je bij de meeste andere (oudere) modellen aantreft.

fotomania 17-06-2007

Deze camera is voor mij een openbaring.
snel. scherp, mooie kleuren. en makkelijk instelbaar voor alle denkbare omstandigheden.

Omdat er 4 penlites aa in moeten is de camera zwaarder dan de Concurrentie maar ik vindt dat geen probleem.

Mijn hp R817 is gevallen dus moest ik wat anders. Achteraf is dat eigenlijk geluk bij een ongeluk.
Wat een verbetering geen beeldruis, super macro mooie ingebouwde flitser, degelijk .

Als je een robuuste camera zoekt die in elke denkbare situatie een mooie foto maakt is dit wat mij betreft een aanrader.

En voor de prijs is de aanschaf zeker de moeite waard.

berend123 08-05-2007

Wat een grandioze camera is dit ! Als trotse bezitter van een canon A75 heb ik enige tijd lopen dubben of het wel de moeite waard zou zijn deze a630 aan te schaffen. Welnu : dubbel en dwars ! wat een verschil en wat een fraaie scherpe foto's maakt dit toestel op 8 mp. Laat je niet misleiden door het simpele uiterlijk en de lage prijs: dit is echt een topper. Waarschijnlijk door zijn relatief grote ccd (groter dan de 700-serie) en goede glaslens is alles wat uit deze camera komt ok.
Geen minpuntjes ? Natuurlijk zit er niet de 'dieptewerking' in de foto's die een spiegelreflex wel heeft en de kleuren zijn in bepaalde situaties wat koel (bij landschappen lijkt het net iets te sony-achtig) maar dit is met photoshop achteraf goed bij te werken.
Kortom : wat mij betreft weer een 10 voor canon en van harte aanbevolen.

JR_ned 28-04-2007

Was op zoek naar 10 megapix camera. Zat te twijfelen tussen de A640 van canon, de nieuwe p5000 van nikon en de Panasonic DMC-LX2. Na verschillende reviews gelezen te hebben leek het mij duidelijk dat het prijsverschil tussen Canon en de rest te groot was om een andere camera dan de canon te kopen.

Bij nader bestudering blijken er bitter weinig verschillen te zijn tussen deze 8 megapix camera en de A640. Kortom, zeer veel camera voor een nette prijs.

Met een wat snellere SD-kaart (ik gebruik 2Gb Ultra-II kaartjes van Sandisk) is de camera voor vrijwel alle situaties snel genoeg. Transfersnelheid bij overzetten naar PC is uitstekend.

Minpunt lijkt de afdrukvertraging als je 's avonds moet focussen en flitsen. Een probleem wat natuurlijk bij vrijwel alle digitale compactcamera's zal spelen.

Groot voordeel is het gebruik van penlites. Overal ter wereld uitgebreid verkrijgbaar. Zelf gebruik ik uiteraard oplaadbare batterijen (2500mAh). Wel jammer dat er 4 in moeten zodat de camera wat groter is dan de concurrentie.

Ten slotte; vorige reviews hadden gelijk. Het uitklapscherm is echt handig.

ronnie8 07-04-2007

Ik heb de camera gekocht nadat mijn hp 725 was gevallen en het lcd scherm stuk is gegaan ( verdorie ).
Ik ben er erg gelukkig mee want ik kom nu toch tot de ontdekking dat dit cameraatje erg goede foto's maakt en de optie's die er op zitten mij tot tevredenheid stemmen.
Wat ik met name handig vind is het klapschermpje op de camera echt super om zo vanuit een andere hoek tot fotograveren.
Veel foto's mee gemaakt al en hoop dat ik er nog jaren plezier aan zal beleven.

Fox1 17-02-2007

Voor het bedrag waarvoor deze camera over de toonbank gaat, krijg je behoorlijk veel..: Een goed in de hand liggend model met prima zoomlens en de ervaringen met de belichting zijn wat mij betreft ook erg goed. Grote contrasten worden netjes overbrugd en de scherpte en kleurweergave is zonder meer goed te noemen. Erg te spreken ben ik ook over het draai- en kantelbare display wat lekker groot is en het fotograferen vanuit wat ongewone posities enorm veraangenaamt. Wel is het zo, dat bij zonlicht het display veel minder bruikbaar is, maar gelukkig kun je dan ook via de optische zoeker nog uitkaderen. Overigens geld het punt van 'zonicht en verminderd display contrast', voor zo'n beetje elke camera, dus is het niet persé een minpunt van de A630....Ook erg fijn is de keur aan intellingsmogelijkheden: zo'n beetje alles is te beinvloeden en/of (handmatig) in te stellen,... niet dat dit direct nodig is, want ook op de automaat of programstand levert dit apparaat prima
foto's, maar in voorkomende gevallen is het natuurlijk wel prettig dat het kan!
De afwerking had -hoewel niet slecht- van mij wel wat degelijker gemogen, maar dat had de camera waarschijnlijk duurder gemaakt. Zo doet bijv. het deurtje waarachter de usb aansluiting zit, toch wat afbreuk aan de camera. Verder moet je als je druk aan het fotograferen bent, wat oppassen met het ongewild intoetsen van knopjes, waardoor een instelling tijdens het fotograferen mogelijk (ongewenst) kan veranderen.
Maar -al met al- maakt dit model op mij toch zonder meer een positieve indruk...

robin.zoetermeer 24-01-2007

Een verademing om gewoon foto's te kunnen maken zonder ruis of een korrelig beeld! Na een debacle met een Olympus camera was het voor mij belangrijk dat ik nu goede foto's kon maken bij weinig licht. Ik moet zeggen dat deze camera ook heel plezierig werkt: hij geeft aan op welke objecten de lichtmeting wordt gedaan en bij lagere sluitertijden waarschuwt hij je ervoor dat je de camera stil moet houden. Er zit geen beeldstabilisator op maar laat je niet gek maken: bij veel andere camera's wordt alleen de ISO waarde omhoog gegooid waardoor de sluitertijd verkort wordt maar dat gaat dan wel ten koste van de beeldkwaliteit!

Paul.les 06-10-2006

bevalt prima. Zeker gezien het formaat kan hij heel veel. Het grote scherm
bevalt prima. Ligt lekker in de hand, terwijl ik niet echt kleine handjes heb.
Filmpjes maken is ook leuk. Nog leuker is dat dit alles meteen op je tv kun
zien..

een min is het zoom bereik. Als je volledig inzoomt, zowel bij de film als bij
foto modus dan wordt het op het beeld nog alblokkerig. Dus geen camera voor het
grotere zoom werk dan kan je beter de ist3 nemen

Joost Janssen 01-10-2006

Prima camera. Had eerst een A80. Deze A630 is vergelijkbaar qua opbouw maar
veel sneller, groter scherm.

Moet degelijk zijn want de A80 is een keer gevallen op de stoep en had alleen
een paar krassen.

Bediening is zoals gewend van Canon, dus goed. Sommige opties zitten wel wat
ver weg gestopt. Maar veel knoppen zou het ook niet beter maken. Paar fijne
nieuwe mogelijkheden zoals het laten staan van de preview tot je de ontspanner
weer indrukt.

Meer optische zoom is heerlijk. Ook digitaal is bruikbaar door het veel aantal
megapixels (8,0, terwijl 2,0 voldoende is voor een A3-afdruk!).

Jaap Losse 30-09-2006

Ik vind deze camer merkbaar beter gweorden!
Ik heb deze nu een week of 2 á 3, en de kwaliteit van Canon's Powershot
camera's is wel beter geworden.
Ik had eerst de Canon Powershot A520, en de kwaliteit is goed zichtbaar
vergeleleken met deze.
Ik ben erg tevreden over mijn aankoop.